Pulur Mahallesi Atatürk Caddesi No:74 Bayramlar Apartmanı Kat:1 No:1 - Sivas / TÜRKİYE
Ülkeler ve şehirlerarasında havayolu ile taşımacılık bugünlerde geniş bir biçimde kullanılmaktadır. Havayolu şirketlerinin sağladığı hizmetle beraber birçok acentelerde de telefon yoluyla hizmet sağlanmaktadır. İlgili acentelerin havayolları müşteri hizmetleri ile iletişime geçilerek uçak biletleri telefon ile satın alınabilmektedir. Durumun kaynaklanma sebebi ise, ilgili acentelerin ve uçak bileti almak isteyen müşterilerin değişik şehirlerde olmasıdır. Bununla birlikte, şirketlerin ilgili alanlardaki deneyimleri, uzmanlıkları ve bilgi birikimleri de uçak bileti satışlarında oldukça etkilidir.
Telefon ile Uçak Bileti Satın Alma
Uçak bileti alacak olan müşteriler internetten veya acentelerin telefon numaralarından müşteri hizmetlerine bağlanarak bilet alabilmektedirler. Müşteriler gidecekleri güzergah ile birlikte istedikleri saatle uçuş bilgilerine sahip olabilmektedirler. Müşteriler bu bilgiler doğrultusunda en uygun uçuşa rezervasyon yapabilirler. Aynı durumda doğrudan satın alabilirler. Telefon ile birlikte ilgili havayolu müşteri hizmetleri ile irtibata geçilmesi gerekmektedir. Bu durumda müşteriler isim-soy isim, kimlik numarası, telefon numarası ve kredi kartı numarası gibi bilgilerin tuşlanması gerekmektedir. Havayolu müşteri hizmetleri ile yapılan tüm görüşmeler belirli gizlilik ve güvenlik prosedürler doğrultusunda gerçekleşmektedir. Fakat tüm müşterilerin dikkatli davranması gerekmektedir.
Uçak Biletleri Satın Alınırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Telefon ile birlikte uçak bileti alınırken birkaç işlemler yapılacağından dolayı bazı durumlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Telefon ile uçak bileti alınırken acentelerin internet sayfalarına göz gezdirilmesi gerekmektedir. Bir diğer yandan, acentenin şikayetlerinin de bakılmasında oldukça yarar vardır. Personellerin ilgili konularda uzmanlığı, müşterilerle ilgilenme şekilleri, komisyon ya da hizmetlerine de dikkat edilmesi gerekmektedir. Bunun sebebi, yolculuk sürecindeki konforun sağlanabilmesi ve uygun, güvenilir bir biçimde uçak bileti almak için çağrı merkezlerinin faydası oldukça fazladır.
Çağrı Merkezlerinden Yapılan İşlemler
Telefon ile uçak bileti alındığında çağrı merkezleri birçok işlem yapabilmektedir. Bu işlemler, biletlerin rezervasyonu, biletlerin satın alınabilmesi, biletlerin fiyat sorgulaması, bilet değişikliği ya da bilet iptali ve koltuk seçimidir. Bir diğer yandan yolculuk boyunca uçak içinde faydalanılabilecek ücretli ve ücretsiz hizmetler de havayolları müşteri hizmetleri ile öğrenilebilmektedir. Havayolları müşteri hizmetleri ile satın alınan uçak biletleri ile ilgili bilgiler müşterilere SMS ya da e-posta yoluyla iletilebilmektedir.